3 Aralık 2008 Çarşamba

Yüzsüzün böylesi


Ankara’dan Çankırı üzeri memleketime gidiyordum.Gece idi.Üstelik yalnızdım.Çankırı’nın Ilgaz İlçesi yolayrımında trafik lambalarında durdum.Hava hafif çiselemiştiGeceleyin saat 03 sularıydı..Yolun sağında bir delikanlı durmakta iken bana işaret etti.Sağ camı biraz indirdim.”Nereye gidiyorsun ? dedi.Ben de Kastamonu’ya gittiğimi söyledim.Beni de al dedi.Ben de buyurun dedim.Öne oturdu.Ayaklarının yanına 3-4 tane poşet koydu.Göz ucuyla baktığımda elma,armut,portakal ve sebze poşetlerydi bunlar.

Hareket ettim.Safranbolu’lu olduğunu,Samsun’da çalıştığını,izin alıp memleketine gittiğini anlattıktan sonra “sigara yakabilir miyim” dedi.Kibarca “olmaz” dedim ve sigaranın zararlarını anlattım.Kısa bir süre ben de sigara kullandığımı,tiryakilik derecesinde alışkanlık yapmadığımı,bir Ramazan Ayında terk ettiğimi anlattım.Kendisinin sigaradan çok zarar gördüğünü,eşinin de çok içtiğini,bırakamadıklarını anlattı.Derken İyi de vakit geçirmiştik.

Kastamonu-sinop kavşağına geldiğimiz zaman durdum.”Seni indireyim”dedim.Dediki..Abi patron bana para vermedi..Safranbolu arabaları benden para isterler.Param da yok.Sen bana beş lira ver dedi.Ben de “ben senden para istemiyorum.para da veremem”dedim..Arabamdan inmesini söyledim.Arabamdan inmiyor yine isteklerine devam ediyordu.İnmeyebilirsin benimle Sinop’a kadar da gelebilirsin deyip hareket ettim.Dur diye bağrmaya başladı.Hem sinirlendim hemde tereddüt etmeye başladım.Aldığıma pişman olmuştum.20 yıldır arabama yolcu alırım böyle manyamış birine rastlamamıştım.Yine in diyorum inmiyor.İllaki para istiyor.Belki adamla 10 dakika mücadele ettim.Tekrar hareket ettim.Yine dur dur diye bağırıyor ama inmiyordu.Arabadan indim.Cepten biryerleri arar gibi yapınca arabadan indi.Tam kalkacağım zaman “sigara yakabilir miyim dedi.10 tane yak dediğimde arabanın çakmağıyla dedi yak lanet osun dedim.Sigarasını yaktıktan sonra poşetlerina aldı ve kapıyı kapattı.

Adam gerçekten açıkgözmüydü,manyak mıydı,beni salak mı görmştü,parasız olduğu doğru muydu anlayamadım.İyilikten maraz doğar derler ya iyilik edeyim derken nerde ise korkulu anlar yaşadım.Yüzsüzün böylesini de hiç görmemiştim

Hiç yorum yok: