1 Aralık 2008 Pazartesi

Hamalın zenginlik rüyası

.......Kasabanın en zengini öldüğünde tellaller sokağa dökülmüş;
......"Ey ahali Veli efendi öldü.Bir vasiyeti var.Ahiret hayatına alışabilmek için kabirde ilk gece kendisine bir yardımcı arıyor.Bu gece kim yardımcı olursa veli efendinin servetinin yarısı onun olacaktır.Duyduk duymadık demeyin."
........Tellanın bağırmalarına rağmen gönüllü kimse çıkmamış.Kasabanın kenar semtinde hamallık yapan sırtında bir küfesi ile elinde bir ipi olan bir hamal bu işe talip olmuş."Benim zaten malım mülküm yok .Akşam kabire hamal olarak girer sabah zengin olarak kabirden çıkarım" demiş.Geniş bir mezar kazmışlar.Bir tarafına merhum Veli efendi'yi diger tarafa da hamalı koymuşlar.Akşam karanlığı olmuş iki melek gelmiş kabire ama çınarlar gibi heybetli,gözleri şimşekler gibi yanıyor.Kendi aralarında konuşmuşlar" mevta nasıl olsa bizim onu her zaman sorgularız.Önce şu diriyi sorgulayalım "demişler.Gök gürler gibi sual sormaya başlamışlar.
........Dünyada malın mülkün varmıydı?
........."Alay etmeyin"demiş hamal gayet kendinden emin.
........Bir kırık küfe ile bir kopuk ipten başka bir şeyim yok.bunu sizde biliyorsunuz" demiş.
........"O ip ile küfeyi neyin karşılığında aldın"anlat bakalım demiş melekler.
........"Başlamış anlatmaya hamalcağız.5 kişinin malını 10 kuruşa taşıdım.2 sini yedim 8 ini biriktirdim.Ertesi gün de aynı işleri yaptım.Yemedim içmedim ucuza taşıdım ve bunları aldım
........Melekler hamala" olmadı .Hasan efendidan aldığın para çok düşük.Mehmet Efendiyle de ucuza anlaşmış ve taşımşsın onun hesabını onlar buraya gelince sorarız"demişler.Hamal ise" iyi ama "demiş hakettiğim parayı alsaydım bana taşıtmazlardı.Taşıttımayınca da aç kalırdım.
........ Melekler hamalı sıkıştırmaya devam etmişler."Söyle bakalım kazandığın paranın ne kadarını yedin ne kadarını biriktirdin? Hamal "10 kuruş aldıysam yarısını sakladım.2 kuruş aldığımda da yarısını biriktirdim" demiş.
.......".Yine olmadı" demiş melekler.Hem ucuza taşımışsın hemde gıdandan keserek nefsine zulmetmişsin.Nefsine terbiye etmek iyidir ama zulmetmek te günahtır.Hamalcağız ecel terleri dökerken sorgulama sabaha kadar sürmüş.
.........Açılam mezardan hamal dışarıya çıkarılmış.Kalabalıklar orada.Mehter takımları orada.Şenlik orada.Hamalda konuşacak ağız dil kalmamış korkudan."Kutlu olsun "demişler."Bu gece kimsenin yapamayacağı işi başardın bak zengin oldun artık" Hamalın dili yavaş yavaş çözülmeye başlamış."yooo" diye bağırmış."İstemem.Sizin olsun.Ben bir ip ile bir küfenin hesabını sabaha kadar veremedim.Zengin olursam onun hesabını nasıl veririm".
........Bu dünya fani.Ölüm ani.Ecel insana çok yakındır hatırlayın hani."Kim kazanmazsa bu dünyada ekmek parası.Dostunun yüz karası,düşmanın maskarası" demiş Merhum M.Akif ERSOY.Öyle ise hesabını bu dünyada ve ahrette en güzeli ile verebileceğimiz şekilde kazanç sağlayalım.Haram helal ver Allah bizim çocuklar yer Allah düşüncesinin sonucu hesap verememekten ibarettir.Doğruluk en büyük hazinedir.Ya doğrulukta yükselirsin yada inkarda çürürsün.Yol mezarda bitmiyor öyle ise gidince görürsün.
........Allah'ım hepimizi iki cihanda aziz eyle.
.........

1 yorum:

arıbeyi dedi ki...

Recep Bey;
Bloğunuz hayırlı olsun.Çok güzel olmuş.Tabii asıl güzellik bilgilerini paylaşman.Mutlaka okuyucu kendine yarar bir şeyler bulacaktır.Aramıza hoşgeldin diyor ailece sağlıklı günler geçirmenizi diliyorum.
SAYGILARIMLA.