24 Kasım 2008 Pazartesi

EBEVEYNLERİMİZ

Hiçbir insan ;ben annemi yada babamı beğenmiyorum deme lüksüne sahip değildir.Anne veya babasısının uzunboylu yada esmer veyahut sarışın olması gerektiğini iddia edemez.Çocuklar anne ve babasının DNA(Deosirinükleikasit)sının şifreleridir.Bence fotokopi gibi birşey.Buna kısaca kalıp yada resim şablonu da denilebilir. DNA parçaları gen olarak adlandırılır.Konuşurken tam anlamını bilmesek te genetik yada ırsi der geçeriz.
Akıl sağlığı yerinde olan veya sosyal bozukluğu olmayan her anne ve baba çocuklarını en iyi şekilde yetiştirmek isterler.Anne çocukları için saçını süpürge yaparken; babakollarını kartal gibi kanat yapar.İşte babam 20 yıl sonrasını düşünerek askere güçlü kuvvetli gitsin diye iki yaş küçük yazdırmış.Babamdan söz açılmışken azıcık anlatayım.Ben doğduğum zaman o 45 yaşında imiş.Onun hakka yürüdüğü zamanda da ben 45 yaşimdaydım.Aramızdan ayrılalı 7 yıl oldu.Gitgide onu daha çok özlüyorum.Onun vefatı asırlık çınarın devrilişi gibi gelmişti bana.Herkesin babası altın gibidir.Benim babam altınla veya mücevheratla kıyaslanamazdı.Üç yaşında babasını,dokuz yaşında annesini yitirmiş,açlıkla ve sefaletle boğuşmuş,feleğin çemberinden defalarca geçmiş, mektep görmemiş,kitap defterle tanışmamış bir kişiydi.Alkol alıp sallanmaz,kumar oynayıp darlanmazdı.Sigarayı tüttürmez,kahvelerde öksürmezdi.Namaz vakti geldiğinde öküzlerine durrr oğlum der övendiresini toprağa saplardı.Öğün zamanı Allah'ın verdiğini yer yarım saat uyuklardı.İyilik yapmayı sever kapısına geleni boş çevirmezdi.Bu özellikleri sosyolojik ve tıbbi olarak güzel hasletler değil mi?Ruhun şad,mekanın cennet olsun canım babam.90 yılda 9 kez doktora gitmedin ahretin de de peygamberimizin şefaati seninle senin şefaatin de bizimle olsun.
Kıssadan hisse; ebeveynlerimize sahip çıkalım.Biz avrupa yada Amerika toplumu değiliz.Ne dinimiz ne de ananelerimiz ebevenlerimizi dışlamamıza katiyyen uygun değildir.Keser döner,sap döner dünya zaten dönüyor mağdur edilmiş ebevenlerden olmayalım.

Hiç yorum yok: