26 Kasım 2008 Çarşamba

ANILAR AH ANILAR

Halkalı Tarım Meslek Lisesine girdiğimiz yıl, KÜTAHYA-Simav'dan Mehmet ÇOBAN adında bir arkadaşımız da sınavı kazanarak okula gelmişti.Ama nasıl? Yatılı okul olduğunu düşünmeden yatak,yorgan,yastık alıp okula kadar gelmişti.Epeyce bu konuile ilgili şakalar da yapmıştık. O tarihlerde ispanyol paça pantalonlar moda olmasına rağmen bu arkadaşımızın pantalonu dar paça idi.Ayakları da 43 numara olunca biraz garip görünüyordu.Teneffüslerde tebeşiri eline alan Mehmet'in ayakkabılarını karikaturize eder bir hayli eğlenirdik.Mehmet de tam yerel şivesi ile karşılığını verir bizi kahkahalara boğardı.
Bir fizik dersinde idik.Öğretmen"Mehmet hareket nedir"dedi.Mehmet aheste aheste lütfen ayağa kalktı.Önce tavana sonra pencereye doğru baktı.Yutkundu,büyük bir nefes aldı.Kendine has şivesi ile "Hocam ; şu kitebi şöle gagtıriversek harket olmuş olur" demesi ile kitap karşı sıraya doğru fırlamıştı.Gayet sessiz dinleyen sınıf patlamaya hazır bomba misali kahkahayı patlatmıştı.
Atalarımız demişlerki;gençler umutla, yaşlılar anılarıyla yaşarlar.Umudunu kaybedenin kaybedecek başka hiç bir şeyi yoktur.İnsan doğru olan herşeyi sabırla,yılmadan,usanmadan yapmaya çalışmalıdır ki,mutlu sona erişebilsin.Yaşlılarımızda doğru yaptıklarını genclerimize usandırmadan anlatarak tecrübe edinmelerini sağlamalı.Gençlermiz de anlatılanın tema'sını yani anafikrini özümsüyerek yaşamaları kendileri açısından yararlı olacağı kanısındayım.
Ben de artık yaşlıllar katagorisinde olduğumu düşünürsem zaman zaman anılarımı kompozisyon yaparım.Zerre misali ders alabilenler kazançlı çıkarlar.Unutmayalım benim yaptığımdoğrudur, ben yaptım oldu felsefesinde israrcı olmayalım.Çünkü doğru bir tanedir.Ama yanlışın sınırı ve hesabı yoktur.
Bir atasözümüz var.Zeki insan kendi aklını kullanır,akıllı insan başkalarının aklını da kullanır.Demekki zeki insan ile akıllı insan aynı değilmiş.
DÜN SABAH KENDİMLE KONUŞTUM
BEN HEP KENDİME ÇIKAN YOKUŞTUM
YOKUŞUN BAŞINDA BİR DÜŞMAN VARDI
VURMAYA GİTTİM KENDİMLE VURUŞTUM

Hiç yorum yok: